Recenzie - „Tentații”, de Corina Ozon

• Numele cărții : Tentații
  • Autoare : Corina Ozon
  • Editura : Herg Benet
  • Apariție : Octombrie 2016
  • Nr. pagini : 240
  • Disponibilă :  aici
  • Descriere : „Am citit cartea într-o singură noapte, fără s-o mai las din mână. M-am revăzut în frânturi, în fiecare capitol din viaţa femeii care a trăit după «cum se cade». Îşi trăia viaţa ca la carte, dar filele cărţii ei erau goale, iar capitolele se repetau. Fiecare dintre noi se va regăsi în această poveste, numai că nu ştiu câţi vom avea curajul să recunoaştem că avem temeri, regrete, vise neîndeplinite şi o dorinţă secretă de a o lua de la început. De a face o schimbare. Această carte m-a răscolit, m-a făcut să plâng, m-a trimis să mă uit la reflexia mea în oglindă şi m-a determinat să-mi placă ceea ce văd în ea.
  • Scriitoarea Corina Ozon pătrunde adânc în subconştientul uman şi scoate la iveală ceea ce noi nu vrem să recunoaştem: «Eşti captiv într-o lume sigură, în care sentimentele se aşază în straturi, până formează perna pe care dormi (…) Până la urmă, important este ca măcar să încerci să intri în vis, oricât de târziu ai crede că este (…) Fericirea este un act de curaj».”

Părerea mea :

Tentații e genul de carte pe care o citești pe nerăsuflate. E genul de carte care te lasă fără grai, care te face să îți ridici câteva semne de întrebare cu privirea la viața pe care o ai. A fost o lectură ușoară și plăcută, cu momente pline de umor, dar și cu momente care m-au întristat. De la suprafață poate părea o poveste banală, despre o femeie neîmplinită care încearcă să își găsească consolarea altundeva. Dar este mai mult decât atât.

Ne este prezentată o realitate dură în care Marlena, femeie de patruzeci de ani, căsătorită și cu doi copii încearcă să iasă din monotonia obișnuită de zi cu zi. Marlena a avut mereu un idol în viața ei : celebra Marilyn Monroe. De fapt, mamei ei i-a plăcut atât de mult de aceasta, încât și-a numit propria fiică după celebra actriță. După ce am citit această carte am căutat mai multe despre Marilyn Monroe, pentru că nu citisem prea multe lucruri în legătură cu viața ei.

"- Când ați venit la mine pentru prima oară, ați vrut o anumită rochie a cărei model a fost purtat de un anume personaj. Și nu orice personaj, ci Marilyn Monroe. Marilyn e pentru orice femeie o proiecție a ceea ce nu a putut să fie și poate nici nu va fi vreodată."

Marlena va lua niște decizii în ceea ce privește aspectul exterior și își va schimba complet look-ul : de la păr până la îmbrăcăminte. Noua ei tunsoare și rochia în stil Marilyn Monroe, achiziționată de la un magazin întâmplător, îi va oferi Marlenei siguranța și încrederea de care ducea lipsă. Deși ea a decis ca schimbările din viața ei să înceapă cu partea exterioară, într-un final își va face timp și pentru interior.

"         Eu nu puteam controla ce nu aveam. Deși nimeni nu mă ținea cu forța undeva. Însă nu aveam libertatea să fac ce-mi place."

Neîmplinită atât pe plan familial, cât și în ceea ce privește cariera sa, subconștientul protagonistei se va revolta, iar aceasta va începe să aibă fantezii erotice cu aproape fiecare bărbat ce îi va ieși în cale.

Consider că această carte este de fapt o călătorie în căutarea sinelui pierdut,lupta pentru găsirea propriei identități și încercarea de a regăsi fericirea adevărată. M-a impresionat și contrastul dintre copertă și conținutul cărții. La început nu reușeam să înțeleg ce semnificație ascunsă are, dar pe parcurs mi-am dat seama de absolut tot. Vă las pe voi să descifrați misterul.

Marlena este un personaj feminin complex foarte bine construit. Ea este o fire puternică, indiferent de rănile pe care le poartă în sufletul ei. Deși depresia o macină, ea continuă să lupte spre a-și elibera inima.

"Fiecare femeie este produsul rănilor pe care le poartă în suflet și este fantastică forța cu care acestea se cicatrizează. Nu există rană care să nu se închidă, dar, dacă se întâmplă astfel, probabil că rămâne ultima soluție : moartea. Ceea ce a ales și Marilyn, când nu a mai avut putere să lupte."

Concluzia la care am ajuns după ce am terminat Tentații, de Corina Ozon a fost următoarea : trebuie să deschidem ochii la timp și să realizăm ceea ce ne face fericiți, să nu ne lăsăm conduși de dorințele altora, ci să ne îndeplinim propriile dorințe. Citiți cartea și trăiți ceea ce am trăit eu alături de personajul feminin : un amalgam de sentimente.

Nota mea pentru această carte este 5/5.

Kisses,
                                                                                                                                                     Dweenie