21 mai 2017

Interviu - Silvia Daniela Matei, autoarea trilogiei „Imortalitatea zeilor”


   Silvia este autoarea triologiei “Imortalitatea zeilor .Vă invit să aflați mai multe despre ea, citind răspunsurile pe care aceasta ni le-a oferit.






1. Spune-ne ceva despre tine și cărțile tale. 


În calitate de scriitor, eu contez mai puţin. Prefer să vorbesc despre cărţi şi astfel să descoperiţi o bucată din mine, acolo. Cărţile în esenţă tratează despre viaţă şi moarte, despre iubirea aceea profundă şi imposibilă dintre un muritor şi un imortal. Este povestea imortalităţii lui Andrea, iubirii obsesive a Alexandrei şi a căutării noastre de a descoperi secretul imortalităţii. Este un “fantasy” care tratează mai multe teme în fiecare din cele trei volume. Trilogia dezvăluie evoluţia personajelor prin aspecte psihologice, filozofice şi istorice. Iubesc suspansul, iar lumea imortalilor este învăluită de mister şi secrete aşa cum are să descopere Alexandra în timp ce-şi urmează dragostea pentru Andrea. Cărţile sunt pline de emoţii, învăluite de un cadru vizual care permite parcurgerea cărţilor ca şi când ai vizualiza un film.

2. Cine ţi-a fost alături pe parcursul timpului, de când ai început să scrii şi până acum? 


Când am început să scriu (prin liceu, cu creionul pe un caiet) nu prea am spus nimănui. Cred că iniţial nici mama nu ştia ce fac eu singură în camera mea. Scriam uneori şi în pauzele dintre ore. Dar dacă este să numesc pe cineva care m-a susţinut mereu şi a avut în credere în talentul meu a fost tot mama. Şi acum, când am momentele mele de îndoială, tot ea este cea care îmi aminteşte că ăsta este “darul” meu divin şi că datoria mea este să scriu tot ce îmi vine în minte. Restul este mai puţin important.

3. Crezi în dragoste la prima vedere, deoarece tu abordezi mai mult genul istoric împletit cu cel al fanteziei?

Eu scriu “fantasy” folosindu-mă de personaje istorice. În trilogia “Imortalitatea zeilor” este menţionat Alexandru cel Mare. Motivul pentru care partea istorică este importantă aici este pentru că personajul central al cărţii (Andrea) este un imortal, care a fost contemporan cu toate aceste personalităţi istorice pe care le admir. Şi să fiu sinceră, da, cred în dragoste la prima vedere şi mai cred şi în dragostea pentru un singur om până la moarte, adică aceea care pur şi simplu nu se stinge indiferent dacă şi celălalt iubeşte, chiar şi atunci când persoana iubită te ignoră sau te părăseşte. Tema aceasta apare şi în “Imortalitatea Zeilor”, “Alexis” fiind nevoită să renunţe la tot din dragoste pentru “Andrea”.

4. Există un prototip perfect de bărbat pentru cărțile tale? 


Nu cred în utopia “bărbatului perfect” ca urmare nici personajele masculine din carte nu sunt perfecte. Din contră, de-a lungul cărţii descoperi diverse aspecte negative ale acestor bărbaţi. Mi se pare important să descoperi acele trăsături pozitive la un bărbat, iar dacă poţi trăi cu defectele acestuia, atunci aceea este dragoste adevărată.

5. Ai trecut printr-o situaţie penibilă, dar în acelaşi timp amuzantă? 


Îmi amintesc odată când am stat o noapte în tranzit pe aeroportul din Roma. Ajunsesem undeva aproape de miezul nopţii şi aveam următorul zbor la 6 dimineaţa. Nu prea avea sens să merg la hotel, aşa că am decis să dorm pe aeroport. Eram cu o prietenă. Am găsit nişte scaune mai comode unde ne-am întins. Pe un rând mai în faţă se afla un bărbat de origine arabă, care dormea. Securitatea aeroportului a trecut de câteva ori pe lângă noi, uitându-se suspect la noi. Atunci am început să glumim între noi că probabil soldaţii italieni credeau că suntem nevestele arabului din faţă şi ne ţinea cu un pas în spatele lui. Ne-am distrat toată noaptea cu poveşti de genul acesta pentru că nu puteam dormi. Dimineaţa, la zborul nostru, ne-am întâlnit cu acelaşi bărbat la îmbarcare. Ne-a zis “Bună dimineaţa”, pe româneşte. Se pare că înţelesese şi se distrase toată noaptea pe seama glumelor noastre “fără perdea”. 😊

6. Ești o fire energică, libertină și nebună pot spune. Ai pățit ca oamenii să se uite la tine diferit sau să vorbească despre tine și activitățile tale? 


Ha ha. Nu m-aş numi totuşi “libertină”, s-ar putea înţelege altceva. Da, sunt o fire energică, liberă şi pentru cine mă cunoaşte şi puţin nebunatică, dar eu asta numesc să fii viu. Nu ştiu cum mă privesc oamenii şi nici nu contează. În esenţă sunt aceiaşi persoană indiferent de ce zice lumea.

7. Nu ai publicat la o editură. Acest lucru s-a întâmplat pentru că nu-ţi doreşti, sau pentru că ai fost dezamăgită că nici măcar nu s-au uitat peste manuscrisul tău, atunci când l-ai trimis? 


Să fiu sinceră nu m-am prea omorât să conving editurile să-mi publice cărţile. Am contactat câteva care nu mi-au răspuns şi cunoscând oarecum situaţia publicaţiilor din România, am ştiut că nu aceasta este calea pentru mine dacă vroiam să aduc aceste cărţi pe piaţă. Pentru un scriitor nou şi necunoscut este aproape imposibil să fie publicat de vreo editură din motive obiective, şi dacă se pune problema ca autorul să suporte costul integral al publicării, nu văd nici un motiv pentru care nu le-aş publica singură. Pentru mine a fost soluţia cea mai bună. Poate pentru unele persoane a fi publicat de o editură este un fel de “confirmare” a calităţii lucrării, dar eu nu sunt de acord cu asta. Am explicat “DE CE?” pe pagina mea de autor sylviedaniellematias.ro Tot pe website-ul meu am introdus “poveşti” sub formă de articole care marchează momente din viaţa imortalului Andrea, înainte de tot ce se întâmplă în cărţile “Imortalitatea Zeilor”. Astfel, cei care încă nu au citit nimic scris de mine să-şi facă o idee dacă merită să-mi cumpere cărţile. Am de gând să adaug pasaje mai mari din cărţi, în curând, tot cu intenţia de a ajuta cititorii să decidă dacă şi cărţile mele sunt genul lor de cărţi. Tot pe website-ul meu (sylviedaniellematias.ro) pot comanda cărţile, pe care le vor primi cu dedicaţie şi autograf, fără excepţie. Astfel, cititorii se pot bucura de o valoare adăugat, preţul mai mic al cărţilor, iar acestea vin cu dedicaţie personalizată şi autograf.

8. La ce editură ţi-ai dori să publici în viitorul apropiat, dacă s-ar ivi posibilitatea? 


Eu pun mare preţ pe respectul şi valoarea pusă de Editură pe autorii publicaţi. Au mai fost şi alţi autori români care s-au publicat singuri, ca apoi să fie contactaţi de edituri. Sunt deschisă la o colaborare cu edituri sau case de publicare, dar doar dacă consider că acestea valorifică lucrările mele aşa cum consider eu că merită. Dacă nu, eu am făcut aceste cărţi accesibile tuturor celor care sunt interesaţi să citească şi autori români, contemporani. Până în prezent, am primit foarte multe mesaje şi comentarii îmbucurătoare la adresa cărţilor mele, ceea ce m-a convins că am făcut alegerea corectă publicându-le, chiar şi fără o editură.

9. Practici Yoga, un sport ce-ţi oferă extrem de multă energie. Parcă ești un titirez care nu se poate opri. Ne poți spune mai multe despre acest sport? 


Yoga este mult mai mult decât un simplu sport, pentru mine. Este o ştiinţă şi un stil de viaţă, care mă învaţă să fiu disciplinată şi să mă bucur de beneficiile pe care imaginaţia şi creativitatea le aduce în viaţa mea. Yoga mă ajută să-mi conserv energia creativă, să mă concentrez, să fiu sănătoasă fizic şi psihic şi să privesc lucrurile care nu sunt sub controlul meu cu mai multă înţelegere şi detaşare. Yoga m-a ajutat să-mi înţeleg “darul” şi să-mi apreciez/valorific talentul. Iubesc cea ce fac de când mă trezesc de dimineaţa până când merg la culcarea, seara, şi asta mă face foarte fericită.

10. Ai spus că-ţi plac felinele. Dacă ai avea ocazia să ai un animal de companie care ar fi acela? 


Feline reprezintă pentru mine frumuseţea, forţă şi creativitatea. Admir eleganţa cu care se mişcă aceste animale, iar faptul că pot fi atât de puternice, chiar mortale, îmi amintesc puţin de cât de fascinantă şi nesigură este viaţa. Lucrurile pot fi frumoase, mişcarea vieţii lină, şi doar un salt mortal, poate curma totul. 12 Cred că bănuiţi deja, că în lipsa unui tigru, aş alege o pisicuţă să-mi ţină companie la bătrâneţe.

11. De ce ar trebui cititorii să-ţi citească cărțile? 


Nu cred în “trebuie”. Viaţa este o alegere. În cărţile mele vorbesc despre viaţă vs moarte şi alegerile pe care le facem benevol (chiar dacă în aparenţă pare că nu am avut nici o altă opţiune). Eu invit pe cei curioşi să viziteze website-ul meu sylviedaniellematias.ro (nu costă nimic şi nici eu nu câştig nimic din vizualizări), să citească postările mele, citatele din cărţi, recenziile lăsate acolo, şi dacă îi convinge, să facă alegerea de a cumpăra cărţile. Fiecare alegere în viaţă este un risc. Poate nu o să-ţi placă, dar în aceiaşi măsură, este posibil să descoperi ceva care să-ţi schimbe părerea despre autorii români, contemporani sau cei care s-au publicat singuri.

12. Cum îmi doresc să fie un interviu diferit, te provoc să ne spui un secret despre tine.

Până de curând, marele meu secret (pentru toţi cei care mă cunoşteau) era că scriu la această trilogie. Mi-au luat 5 ani să o termin şi foarte puţini oameni au ştiut cum îmi petrec timpul liber. Acum marele secret este, că nu foarte multă lume ştie despre “comoara” pe care am ascuns-o în interiorul acestor cărţi. 😊


Pe Silvia o puteți urmări pe:



Iar dacă doriți să achiziționați cărțile, le puteți achiziționa de aici, cu preț redus până pe 6 iunie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu