5 iul. 2017

Recenzie - „Transgalactica”, de Philip Reeve



Titlu: Transgalactica
Autor: Philip Reeve
Editura: Booklet Fiction
Nr. de pagini: 384
Disponibilăaici.
Sponsorizare: Booklet Fiction




Într-un viitor în care oamenii au colonizat galaxia, călătoriile de la o planetă la alta se fac printr-o rețea de portaluri care nu pot fi traversate decât de niște trenuri speciale. Înzestrate cu inteligență artificială, trenurile sunt mai mult decât niște vehicule: au visele și preocupările lor, uneori chiar și probleme de temperament. Deși deplasările de la un sistem solar la altul au devenit de mult banale, pentru cei cu microbul călătoriilor transgalactice, ele și-au păstrat farmecul. Printre aceștia se numără și Zen Starling, care nu pierde nicio ocazie de a mai șterpeli câte ceva în voiajurile sale. Dar când misteriosul Raven îi încredințează o misiune periculoasă, Zen își va vedea dibăcia pusă la încercare.

Philip Reeve este scriitorul care a revoluționat lumea Science-Fiction-ului și a reușit să îl ducă la un alt nivel, pe care eu nu am avut încă șansa să îl descopăr. Până acum. Îmi plac cărțile de genul acesta, sunt printre preferatele mele și pot afirma cu mâna pe inimă că această carte este exemplul viu al unui roman SF adevărat. Nimic din ce am mai citit până acum nu a fost la fel de captivant ca acest volum. Autorul are o imaginație bogată și a știut cum să creeze un univers nou, original, pe care nu îl găsești în altă parte. 

Numai din faptul că a inventat atât de mulți termeni noi, deduc că Philip este cu adevărat talentat și are un har de a scrie și a crea. Chiar dacă la început mi s-a părut greoi acest roman datorită multitudinii de cuvinte ce mi se încurcau pe limbă la pronunție, treptat am început să intru cu adevărat în poveste și să mă acomodez cu firul acțiunii. 

Mi s-a părut genial faptul că, la sfârșitul cărții găsim un glosar cu cuvintele necunoscute din text, însoțite de explicația lor care ne ajută să înțelegem mai bine totul. Eu una chiar nu am mai întâlnit în alte cărți explicații atât de ample a termenilor precum aici. 

Cam așa arată:

Până și coperta emană un mister pe care îți dorești să îl dezvălui. De titlu nici nu mai pomenesc, pentru că sună atât de tentant, încât nu poți să treci cu vederea acest roman fără să vrei să îl citești.
Nici nu am simțit cum trece timpul citind cartea aceasta. Am răsfoit paginile atât de repede, pentru că totul era atât de intens și după ce terminam un capitol și voiam să fac o pauză, nu puteam. Trebuia să citesc în continuare pentru a vedea ce se întâmplă.

Să vă prezint în mare și puțin din acțiune (fără a vă da spoilere). 
Într-un viitor îndepărtat, galaxia a fost colonizată și transformată de către oameni în ceva uimitor. Au reușit să creeze lucruri pe care nici măcar nu ți le poți închipui. De exemplu, porțile-k sunt un fel de portaluri cu ajutorul cărora puteai călători pe alte planete, chiar la mii de ani lumină distanță. 
V-am spus eu că scriitorul are o imaginație bogată.
Populația noii lume era diversă, de la roboți, călugări-roi, motorikși până la alte entități ciudate. Însă, doar Gardienii sunt cei care stăpânesc întreaga rețea, deoarece vin de pe Bătrânul Pământ având puteri speciale.

Nu vreau să vă dau prea multe detalii, pentru că vreau să citiți voi cartea. 
Dacă sunteți fani ai genului SF, trebuie să o încercați neapărat! 


   ➽ Zen Starling    este protagonistul cărții, un băiat isteț, care reușește să fure mereu fără să fie prins. Îl putem numi un hoț profesionist. Acesta își face veacul furând de pe alte planete lucruri prețioase și fugind cu trenurile prin portalurile-k pentru a nu fi prins. Totul se schimbă în viața lui atunci când îl întâlnește pe Raven, un vechi dușman al Gardienilor, de care toată lumea știa că este mort. Pe parcursul romanului, o va cunoaște pe Nova, de care începe să se atașeze încet, încet.
                                                            Dar cine este de fapt Nova?
                                            Este permisă legătură între două ființe diferite?
                             Va accepta oare Zen misiunea pe care Raven i-o încredințează? 
                                Și ce va face el când va afla că nu este cine credea că este?
                                  Că a fost mințit tot timpul și că el este un membru regal?
,,Nu călătorea numai ca să fure; o făcea pentru că îi plăceau peisajul schimbător, bezna vuindă a tunelurilor și pâlpâirea porților.”
Toate răspunsurile le veți găsi în cele 384 pagini.

Nici nu am stat pe gânduri când am acordat 5/5 steluțe. Îmi plac cărțile SF, iar pe aceasta pot spune că o ador.




Acest roman a fost trimis spre recenzare de către Editura Booklet Fiction, cărora le mulțumesc din suflet pentru oportunitatea pe care mi-au oferit-o de a citi un roman extrem de bun! 
Cartea o puteți achiziționa de aici.

6 comentarii:

  1. Mie nu-mi prea plac cartile din genul SF, nu este un gen pe care eu sa il pot "digera" la fel de usor ca pe celelalte. Ce-i drept, nu pot spune ca am citit vreo sumedenie de carti de acest fel, si, mai mult ca sigur, cele pe care le-am citit nu au fost potrivite :))
    Cartea asta pare interesanta, mi-a atras atentia si cred ca am sa-i dau o sansa. Dar pana atunci, vreau sa ma mai acomodez cu SF-urile, pentru ca, asa cum am mai spus,nu sunt foarte "experimentata" cand vine vorba de astfel de lecturi.
    Felicitari pentru recenzie, mi-a atras atentia cu privire la aceasta carte!

    RăspundețiȘtergere
  2. am citit cartea. genul SF nu e printre preferatele mele, dar povestea din spatele elementelor SF m a atras.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sincer, îmi imaginez totul intr un contex de tipul "Gardienii galaxiei":))) nu stiu de ce, dar mie imi suna din aceeasi categorie. Imi plac cartile astea, unii le considera cam "vechi", ca seamănă cu Star Wars sau Star Trek, dar cartea asta e o inovatie, sincer va zic. Zen imi aduce aminte de Mare Barrow, din Regina Rosie, amândoi au in comun rapiditatea cu care fura obiecte si perspicacitatea cu care o fac amândoi. Ah da. Zen de vita nobila. Claaaar din seria cum sa transformi o puslama care traieste dupa propriile reguli intr o fiinta eleganta. Dar cartea asta nu e despre asa ceva. Simt eu ca actiunea e total diferita. Abia astept sa o citesc. O recenzie reusita si plina de suspans, mai ceva ca si cartea

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi-ar placea sa patrund in lumea creata de Philip, sa vad ce ideea au avut oamenii si cum au colonizat ei galaxia. Chiar daca nu stiu sigur daca m-ar prinde in totalitate cartea, SF neatragandu-ma in mod special, dar anul asta e anul in care imi depasesc limitele si am incercat si acest gen si spre surprinderea mea, chiar mi-a placut. Felicitari pentru recenzie

    RăspundețiȘtergere
  5. Am citit cartea. Efectiv nu ma puteam opri din citit. Imi place mai mult sa citesc noaptea pentru ca ma pot concentra mai bine. De exemplu, ma puneam in pat sa citesc cam pe la ora 22-23 si nu ma opream din citit pana la ora 2 dimineata. Este cea mai buna carte pe care am citit-o vreodata! O ador!

    RăspundețiȘtergere