31 iul. 2017

Recenzie - „Cronicile lui Magnus Bane”, de Cassandra Clare



Titlu: Cronicile lui Magnus Bane
Autoare: Cassandra Clare, Sarah Brennan, Maureen Johnson
Editura: Corint
Colecția: Leda Edge
Nr. de pagini: 
Disponibilăaici.
Sponsorizare: Diverta
Nu e ușor să fii Magnus Bane. Ca magician, este adeseori chemat să rezolve probleme altora. Viața lui a fost lungă și iubirile numeroase. Iar Magnus are întotdeauna grijă să se afle în locul potrivit la momentul potrivit – sau poate nepotrivit.
Revoluția franceză, era prohibiției, marea pană de curent din New York City, prima mare bătălie între Valentine și Institutul din New York...Magnus s-a aflat de fiecare dată acolo și de obicei în miezul acțiunii. Dar să o scoată pe Maria Antoaneta din Franța nu e nimic față de iubirea lui pentru vampirul Camille Belcourt – sau prima întâlnire cu Alec Lightwood.
Deși povestea lui Magnus e departe de a se fi încheiat, toate aceste istorioare aruncă puțină lumină asupra firii sale adeseori enigmatice. Ce se întâmplă când un magician nemuritor își pierde mințile? Sunt toți membrii familiei Herondale la fel de imprevizibili ca Will? (Răspunsul este: da)
Ce s-a întâmplat de fapt la Hotelul Dumort?
Cum a devenit vampir Raphael Santiago? Ce îi cumperi iubitului tău vânător de umbre cu care nu ieși în mod oficial? Și de ce a fost Magnus alungat din Peru?

Magnus nu va putea niciodată să-și spună toate poveștile sale. Nimeni nu-l va crede. Dar aveți aici unsprezece povestiri care vă pot ajuta să-l înțelegeți mai bine – și despre care își dorește probabil să nu se afle niciodată.
Tocmai ce am terminat de citit Cronicile lui Magnus Bane și îmi pare rău că am terminat-o. Era porția mea zilnică de râs. 
Nu ai cum să nu-l îndrăgești pe Magnus. De la stilul său vestimentar ciudat, până la mintea iscusită de care dă dovadă, acesta reprezintă unul dintre cei mai cunoscuți repudiați în universul creat de Cassandra Clare
Trebuie să precizez că dacă nu ai citit încă celelalte serii scrise de Cassandra Clare, s-ar putea ca lectura acestui volum să nu aibă același farmec. Sunt o mulțime de chestii pe care nu le vei înțelege, deoarece sunt legate de personaje prezente în celelalte serii scrise de autoare. Găsiți Instrumente Mortale și Dispozitive Infernale la Editura Corint și le recomand din suflet. 

Revenind la Magnus. Avem parte de multe aventuri prin care a trecut magicianul nostru de-a lungul istoriei. Cartea este structurată în unsprezece povestiri diferite, unele mai amuzante ca altele. Am simțit că am o adevărată conexiune cu Magnus datorită faptului că iese din tipare și nu este deloc o ființă plictisitoare. 

Recomand acest volum cu povestioare din universul vânătorilor de umbre pentru fanii acestui univers și nu numai. Este o lectură relaxantă, amuzantă și este perfectă pentru o zi călduroasă de vară în care nu știi ce să citești.
La nivel structural, cartea este formată din unsprezece povestiri din diferite perioade ale vieții lui Magnus, fără a fi dispuse într-o ordine cronologică. Unele m-au făcut să râd în hohote, altele mi s-au părut relatate plictisitor, doar ca să fie acolo. Așadar, cele unsprezece peripeții ale magicianului sunt: 

1. Ce s-a întâmplat cu adevărat în Peru


Cartea a început în forță, cu o povestire plină de umor în care îi avem protagoniști pe Magnus (bineînțeles), Ragnor Fell și Catarina, prietenii cei mai apropiați ai acestuia. Încercăm să aflăm de ce Magnus a fost izgonit din Peru, ce ilegalități a reușit să provoace, însă chiar și la sfârșitul povestirii am rămas puțin în dubii. 

2. Regina fugară


Marea misiune a lui Magnus este să o salveze pe regina Marie Antoinette de un popor furios. Fiind întâmpinat de un tânăr chipeș și irezistibil, Magnus nu poate refuza acest lucru, mai ales pentru că are o slăbiciune pentru ochii albaștri. 

3. Vampiri, brioșe și Edmund Herondale


Facem cunoștință cu Edmund Herondale, ascendentul lui Jace Herondale (sunt sigură că îl știți deja), care este pregătit să sacrifice totul în numele iubirii. Magnus este atras de acesta și îl ajută cu o singură condiție: să accepte să iasă la o întâlnire împreună. Multe peripeții vor fi în acest capitol, dar vă las pe voi să descoperiți singuri.

4. Moștenitorul de la miezul nopții


Mi-a plăcut mult acest capitol pentru că am avut șansa de a-i revedea (metaforic vorbind) pe Tessa Gray și Will Herondale din Dispozitive Infernale. Îl vom întâlni pe James, copilul acestora, care se poartă foarte ciudat, dar nimeni nu știe de ce. Plină de umor și această povestire, dar și puțin creepy spre final.
     -Ce s-a întâmplat? Păi, să vedem. A furat o bicicletă și s-a plimbat cu ea, fără să-și folosească mâinile, prin Trafalgar Square. A încercat să se cațăre pe Columna lui Nelson și să se bată cu Nelson. Apoi l-am pierdut pentru scurt timp, iar când l-am ajuns din urmă, după ce hoinărise pin Hyde Park, se bălăcea în Serpentine, cu brațele larg deschise, și striga: Rațelor, îmbrățișați-mă ca pe regele vostru!

5. Mărirea Hotelului Dumort


Cu toții cunoaștem Hotelul Dumort din Instrumente Mortale, locul în care și-au făcut culcuș vampirii. Dar nu cunoaștem și istoria acestui loc. Un vrăjitor pe nume Aldous Nix deschide aici un portal spre iad, distrugând aproape în totalitate hotelul. Dacă nu ar fi fost Magnus, mulți vânători de umbre ar fi pierit atunci. Bravo, Magnus! Încă o dată ai salvat ziua!

6. Salvarea lui Raphael Santiago


Cred că aceasta este povestirea mea preferată dintre toate. După cum bine știți dacă ați citit Instrumente Mortale, Raphael este un vampir foarte atrăgător. Înainte să devină vampir, nu era decât un copil inocent. Mama sa îi cere ajutorul lui Magnus pentru a-l salva pe Raphael din ghearele întunericului, însă acesta a ajuns prea târziu. Era deja transformat în vampir. Cei doi vor deveni prieteni buni, Magnus permițându-i acestuia să locuiască cu el. Mi s-a părut de un umor copios cum Raphael mereu avea ceva de comentat cu privire la hainele pe care le poartă și cum mereu își băga coada în relațiile lui Magnus.

7. Decăderea Hotelului Dumort


Revenim la Hotelul Dumort, când vampirii deja au pus stăpânire pe acest loc. Însă, exista o problemă: toți vampirii păreau bolnavi. Cauza acestui lucru se pare că era faptul că aceștia se hrăneau cu sânge de la oameni drogați cu cocaină, născându-se adevărați monștri puși pe fapte rele. Mi s-a părut puțin plictisitoare povestirea aceasta. 

8. Ce să-i cumperi unui vânător de umbre care are de toate (și cu care oricum nu ieși în mod oficial)



Capitolele în care este vorba despre Alec Lightwood sunt clar preferatele mele. Iubesc acest cuplu încă de când am lecturat Instrumente Mortale. Aflându-se la început de relație, Magnus încearcă să găsească un cadou pentru ziua lui Alec, dar se pare că această misiune este mai grea decât o bătălie sângeroasă. Singura ființă care încearcă să îl ajute este un demon care fusese invocat de acesta cu alte scopuri. Povestea a fost dulce tare.

9. Ultima bătălie a Institutului din New York


Ne întoarcem iar în timp, când un grup de vânători purtând numele de Cercul încalcă legea și ucid repudiați fără motive reale. În fruntea grupului se află Valentine, tatăl lui Clary, un psihopat care are un singur scop în viață: de a extermina Lumea de Jos și de a preamări singurele ființe pure, vânătorii de umbre.



10. Cursul iubirii adevărate (și al primelor întâlniri)


Încă o povestire în care îi avem protagoniști pe Magnus și Alec. Îndrăgostit până peste cap de magicianul plin de sclipi, Alec îl invită la o primă întâlnire, iar Magnus se miră și el de faptul că acceptă în cele din urmă. Dar nu toate merg ca pe roade. Întâlnirea lor este stânjenitoare și la un moment dat intervine o misiune de salvare a unui vârcolac, la care cei doi se descurcă de minune.

11. Căsuța vocală a lui Magnus Bane


Ultimul capitol din viața lui Magnus așternut pe hârtie este cel mai amuzant dintre toate. Avem onoarea de a "asculta" mesajele din căsuța lui vocală. Mesajele sunt în mare parte de la Clary, Izzy, Simon, Jace, Alec, toți având cam același scop: împăcarea lui Magnus și Alec. Dacă ați citit Instrumente Mortale, știți că la un moment dat Magnus și Alec s-au despărțit, așa că acest capitol ne arată câte ceva din culise. 

Deoarece sunt o fană a universului creat de Cassandra Clare și cum am citit deja celelalte cărți ale ei, Cronicile lui Magnus Bane a fost pentru mine cartea perfectă pentru a afla mai multe despre trecutul lui Magnus. 
5/5 steluțe


Romanul recenzat a fost oferit de către librăria online Diverta, în urma colaborării cu aceasta. 
Vă invit să vizitați site-ul lor și să aflați ce reduceri au, deoarece au prețuri foarte bune.
Sunt sigură că veți găsi măcar o carte pe placul vostru.

Achiziționează Cronicile lui Magnus Bane, de Cassandra Clare, de aici.

9 comentarii:

  1. Nu ma asteptam sa imi placa asa de tare cartile Cassandrei Clare. Sincer. Iar Cronicile lui MB le astept ca pe pâinea caldă. Nu am crezut vreodată ca voi simtii atât e multe emotii pentru o serie, mai ales de la Harry Potter. Ceva ceva asemănător, la Regina rosie, o alta serie draga mie. Dar TMI, ID si restul sunt geniale. E o recenzie simpla, nu prea multe spoilere nici prea putine. Cat sa iti trezească interesul.x

    RăspundețiȘtergere
  2. deocamdata nu am citit niciuna dintre seriile autoarei. trebuie sa recunosc, ma sperie dimensiunile lor. nu mi se pare un subiect destul de interesant pentru mine, incat sa citesc mii de pagini despre el, si nu cred ca rezista sa imi mentin interesul fata vanatorii de umbre si restul fiintelor atat de mult timp. cu toate astea, chiar vreau sa citesc ceva scris de autoare, pentru ca povestile ei par captivante, si abia astept sa incep cartea. stiu ca nu o sa o pot aprecia asa cum trebuie, pentru ca nu am citit seriile, dar sper ca Magnus sa mi acapareze atentia si sa pot intreba o prietena despre ce nu inteleg. :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Este o recenzie atât de minunată, m-a făcut să îmi doresc si mai mult această carte.Magnus Bane este fenomenal si super amuzant, abia astept sa vad ce este în mintea aia a lui de magician puternic. 😂😂

    RăspundețiȘtergere
  4. Cartile Cassandrei Clare sunt super, nici eu nu ma asteptam sa-mi placa atat de mult! Si nu trebuie sa va speriati de dimensiunile lor, se citesc foarte usor.

    RăspundețiȘtergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  6. O carte cu si despre Magnus. Ce am putea cere mai mult de atat? Poate ca Alec sa fii aparut mai mult si nu doar in 2 povesti, dar cum aceasta carte reprezinta viata lui Magnus e de inteles ca el sa apara mai tarziu si sa nu fie unul din personajele cheie. Ideea acelor desene de la inceputul fiecarui capitol face toti banii. Intr-un cuvant, merita, merita sa fie citita de fanii cartilor scrise de Cassandra Clare. Povestea mea favorita este alegerea cadoului pentru ziua lui Alec, dar am ales-o mai mult pentru discutia dintre Magnus si Izzy. Felicitari pentru o recenzie superba

    RăspundețiȘtergere
  7. Tocmai ce am citit in iulie "Dispozitive Infrnale" si mi-a placut la nebunie! De asemena am citit si "Instrumente mortale". Imi plac foarte mult personajele create de Cassandra.
    L-am indragi pe Magnus inca de la inceput si ma bucur de existenta acestei carti care imi ofera cateva momente din viata enigmatica a acestuia! Inca nu am cartea in biblioteca, dar sper ca in curand va fi acolo . Recenzia este superba ca intodeauna!

    RăspundețiȘtergere
  8. Tirnoveanu Bianca3 august 2017 la 16:14

    Ooo Doamne!Urmeaza sa ma uit si la serial si sa citesc cartea(sper).Ma fascineaza doar cand ii aud numele.Are un nume atat de Magnus...nici nu vreau sa ma gandesc ce o sa fie cu mine cand o sa citesc cartea.Mai ales "casuta postala"������.Super recenzie����

    RăspundețiȘtergere
  9. Ador cărțile scrise de Cassandra Clare, au o magie aparte, le ador. Această carte încă nu o am dar sper să o adaug în bibliotecă cât de curând. Recenzia este super 😍

    RăspundețiȘtergere