11 feb. 2018

„Confess” de Colleen Hoover – O poveste de iubire unică


Titlu: Confess
   Autoare: Colleen Hoover
   Editura: Epica
Colecție
: EpicLove
   Nr. de pagini: 278
   Disponibilă: aici
   Rating: ★★★★★+

Colleen Hoover este autoarea mea preferată de vreo câțiva ani, încă de când am descoperit şi am citit Ugly lovecare m-a fermecat instantaneu. Apoi am tot căutat să mai citesc şi alte cărți scrise de ea, iar Editura Epica mai avea publicate Hopeless și Slam. Din dragoste pentru Layken. Şi acestea au fost la fel de bune şi răvăşitoare. 

Talentul scriitoarei nu poate fi contestat, mai ales modul prin care reuşeşte să-ți transmită mii de emoții prin mânuirea cuvintelor și prin țeserea unor povești de viață care să îți rămână în inimă și minte pentru totdeauna.

Dar haideți să vorbim despre Confess, cartea care m-a făcut să o iubesc şi mai mult pe Colleen Hoover şi care mă va bântui mult timp de acum încolo. Cartea care m-a făcut să plâng atât de mult și din care am simțit că rămân cu ceva după lectură. 


Dacă ar fi să descriu Confess în doar câteva cuvinte, cred că nu aş reuşi să fac asta. Cred că aş putea scrie pagini întregi despre sentimentele pe care mi le-a transmis această carte, despre personajele cu care m-am împrietenit şi despre povestea zguduitoare a doi adolescenți cuprinşi de suferință. 

Nu ştiu dacă eu chiar am citit această carte sau am trăit-o pe deplin, ca şi cum m-aş fi teleportat în pielea protagoniştilor, dar cert este că m-a făcut să privesc totul cu alți ochi. M-a făcut să realizez cât de distrusă poate fi lumea şi cât de defecți sunt oamenii care trăiesc în ea. 

Povestea lui Auburn și Owen a atins o pare a inimii mele care nu am avut nicio idee că ar putea fi afectată. Este o poveste despre suferință, trecut dureros, pierdere și sacrificii. O mulțime de sacrificii trebuie făcute pentru a nu se duce totul de râpă.

Patru lucruri m-au impresionat și m-au ajutat să dau verdictul în ceea ce privește această carte. Chiar dacă de la început știam în sufletul meu că va fi povestea de dragoste preferată, mi-au întărit această convingere câteva aspecte pe care am să le enumăr mai jos.

Pe lângă scriitura specială a autoarei care de fiecare dată m-a ținut în suspans şi personajele de care mă ataşez extrem de uşor, cred că ceea ce m-a făcut să mă îndrăgostesc de cartea asta atât de tare este ARTA. Arta este elementul care m-a atras și când citisem sinopsisul. Încă de la început am fost fascinată că protagonistul masculin este artist şi are propriul atelier în care pictează. Îmi imaginam fiecare pictură, fiecare strop de culoare, fiecare emoție ce poate fi transmisă pe foaie, iar faptul că au fost ataşate câteva imagini cu lucrările sale în timp ce citeam m-au ajutat să văd cu ochii mei ceea ce îmi imaginam. 


Al doilea lucru care m-a cucerit instantaneu au fost toate acele confesiuni anonime care inspirau picturile. Unele sunt atât de şocante şi dezgustătoare încât te bulversează total. Sunt atât de realiste și atât de banale, scrise din nevoia de a vorbi cu cineva, de a primi iertare.. Din acest punct de vedere, ceea ce face Owen mi se pare răvășitor, din dorința de a-și confesa propria durere, propria amărăciune s-a gândit că oamenii sunt plini de secrete, de lucruri rușinoase și că prin confesiunile lor s-ar simți mai puțin defect. S-ar simți un om ca oricare altul.

Mă gândesc la tine de fiecare dată când mă sărută el.

Nu sunt adeptă a romanelor de dragoste siropoase şi evit de obicei genul acesta de cărți crezând că nicio carte nu mă mai poate atinge/impresiona. Că nicio carte nu va veni cu nimic nou. Dar Confess mi-a demonstrat contrariul. Al treilea aspect care m-a cucerit a fost romantismul, prezentat într-o manieră care să te îndepărteze de gândul că ar fi un clișeu. Povestea de dragoste dintre Auburn si Owen a fost epică. A fost naturală, emoționantă şi spontană. A fost exact ceea ce căutam. Și mi-e frică de faptul că nu voi mai găsi o alta la fel de bună.

Şi ultimul lucru, dar cel mai spectaculos, ca să spun aşa, cel care m-a convins că va fi cartea mea preferată a fost finalul. Sinceră să fiu nu mă aşteptam la cine ştie ce final, poate la happy-ending-ul clasic şi atât? Dar Colleen Hoover ştie să rămână în memoria cititorilor ei oferindu-le exact ceea ce au ei nevoie: un final şocant, epic, care să te facă să strângi cartea la pieptul tău şi să te emoționeze până la lacrimi.

Pictura de mai jos este atât de simplă, dar exprimă atât de multe. O să vedeți dacă veți citi cartea care sunt circumstanțele în care a fost pictată. 
P.S: Asigură-te ca ai un pachet de șervețele lângă tine, pentru că finalul e... distrugător.


La începutul romanului, înainte de a intra în acțiunea propriu-zisă, există un prolog scurt care spune povestea a doi adolescenți de 15 ani, Auburn și Adam, care trăiesc o iubire mistuitoare, dar care este curmată de aflarea veștii care le va schimba viața amândurora. Adam suferă de o boală ce nu poate fi tratată și mai are puțin de trăit. Cei doi vor petrece timpul care le-a mai rămas împreună, vor plânge, vor suferi și se vor despărți cu greu după cinci săptămâni, când a sosit timpul să accepte faptul că nu se vor mai vedea niciodată. Prologul m-a sfâșiat total, e atât de multă suferință între aceste pagini de început, încât nu ești sigur/ă că vrei să mai continui cartea. 

Te voi iubi mereu, chiar și când nu voi putea.

Auburn va pleca din orașul care i-a furat iubirea, Texas, dar primul capitol anunță că se întoarce după cinci ani de la moartea lui Adam. Auburn își caută un nou job pentru a-și permite un avocat bun, deoarece ca și coafeză nu câștigă prea mult. Are nevoie de serviciile unui avocat deoarece vrea să primească înapoi custodia fiului ei, care în prezent se află la mama lui Adam, Lydia. În căutarea unui nou serviciu ajunge în fața unei uși pe care sunt lipite bilețele cu diferite confesiuni ale trecătorilor, și un anunț de angajare urgentă. Citind confesiunile, ușa este deschisă și Owen o întâmpină cu un mare zâmbet spunând că este persoana care îl va salva.

Owen tresare la început și simte că o cunoaște pe Auburn, dar ascunde asta. Owen este un artist talentat, fiind înconjurat de picturi bazate pe confesiunile oamenilor. Până în acel moment fusese ajutat de iubita lui pe care recent o părăsise. Totul decurge destul de rapid, Auburn fiind angajată pentru o singură noapte în schimbul unei sume de 200 de dolari. Tot ceea ce avea de făcut Auburn era să îl ajute la încasat banii celor care veneau să-i cumpere picturile lui Owen.

În seara asta, toată lumea se concentrează pe arta mea, dar eu mă concentrez asupra ei. E cea mai interesantă piesă din întreaga încăpere.

Mi s-a părut amuzant faptul că numele întreg al lui Owen se prescurtează OMG (de la Owen Mason Gentry), iar Auburn îl strigă de multe ori în felul acesta, ceea ce e atât de comic și dulce în același timp. Cei doi descoperă că au același al doilea nume, Mason. 

Să fie oare mâna destinului? 

Ceea ce nu știm noi, încă, este de unde Owen o cunoaște pe Auburn. Vorbește despre ea de parcă au avut un trecut împreună, dar așa ceva nu este posibil. Auburn nu a mai avut o relație după Adam și nici înaintea lui. De unde o cunoaște Owen pe Auburn? Asta veți afla abia la sfârșitul cărții și vă promit că va fi un moment atât de emoționant încât nu vei putea să te abții din plânge.

Sunt oameni pe care îi întâlnești și ajungi să îi cunoști și oameni pe care îi întâlnești și îi cunoști deja.


Avem parte de două perspective narative, protagoniștii noștri, Auburn și Owen, dându-ne șansa să vedem ce este în mintea lor și ce simt.


Auburn Mason Reed este prototipul femeii puternice, care s-a maturizat prea devreme, din cauza faptului că s-a lăsat purtată de iubire de la vârstă tragică. Este o luptătoare și face tot ce-i stă în putință pentru a-și lua fiul înapoi, chiar dacă asta înseamnă că trebuie să se sacrifice pe ea. 

Dar când apare Owen în peisaj și va începe să simtă ceea ce nu a mai simțit de mult timp, care va fi alegerea ei finală? Va alege să se lase purtată înspre o nouă iubire sau va face alege să ducă o viață lipsită de romantism alături de un om pe care nu-l iubește doar pentru a fi împreună cu fiul ei?


Owen Mason Gentry este un artist ce are succes în urma ideii pe care a avut-o: de a picta confesiunile anonime ale oamenilor. Astfel, o dată pe lună organiza o expoziție pentru a-și vinde arta. 

Owen este un bărbat carismatic și emană atât de multe prin prezența sa, încât Auburn nu poate rezista tentației de a se lăsa dusă de farmecul său. L-am iubit pe Owen încă de la început. Este atât de romantic, atât de grijuliu și faptul că poate accepta ca femeia pe care o iubește are un copil, te face să ți se înmoaie inima.


Cei doi se simt atrași unul de celălalt și încep să iasă împreună, dar ceea ce nu știu ei e că au cele mai întunecate secrete pe care le ascund pentru a nu se îndepărta unul de celălalt. Dar sunt atât de multe obstacole în calea lor, de la minciuni până la oamenii care stau în calea lor. 

Vor reuși ei oare să treacă peste aceste impedimente? 
Ce sacrificii trebuie făcute pentru a putea fi împreună?

E fantastic cât de mare e distanța pe care un adevăr o poate crea între doi oameni.


O recomand din toată inima și o voi face de fiecare dată. Este o carte ce nu trebuie să lipsească din biblioteca cititorilor care iubesc romance-ul, pentru că este una dintre cele mai frumoase povești de iubire pe care eu le-am citit vreodată.

Și nu uitați, citiți cartea mai întâi, iar apoi vizionați mini-serialul. Mai multe despre opinia mea despre carte vs. serial veți afla într-un articol separat.

RECENZIA MEA NU CONȚINE SPOILERE

Cumpără Confess de Colleen Hoover de pe:           
                                                                                                                 


3 comentarii:

  1. Deoarece fețele noastre sunt diferite, problemele noastre sunt, nu știu ce dificultăți întâmpinați, dar vreau să știți că dacă vreți cu adevărat să vă scoateți din calvar. Există o soluție pentru tine. Vreau să prezint publicului un bărbat pe nume Dr Ajayi, el este un jucător de vrăji și m-a ajutat să-mi salvez căsătoria acum un an. soțul meu a plecat de acasă spunând că nu mai este interesat de unirea noastră, a fost un șoc pentru mine, pentru că nu-mi amintesc că ne-am certat, am aflat mai târziu că era cu o altă doamnă, l-am rugat să se întoarcă acasă să fie cu mine și copiii, dar nu se mai comporta el însuși, ulterior am aflat mai târziu că a fost posedată de un farmec de către doamna cu care este. L-am contactat pe dr. Ajayi și farmecul a fost anulat după 3 zile de vrăjire, iar soțul meu s-a întors acasă. Dr. Ajayi este capabil să efectueze orice fel de vraja. Contactați-l pe Viber / WhatsApp: +2347084887094 sau prin e-mail: drajayi1990@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  2. soțul meu este un bărbat grijuliu și iubitor, dar de vreo 8 luni a fost la distanță de mine și de copii, nu-i mai pasă de bunăstarea noastră și abia doarme acasă, am pledat cu el de mai multe ori, dar toate pledoariile mele cad pe surd urechi pentru a fi prieteni sinceri, că 8 luni a fost un iad viu pentru mine. Am discutat problema mea cu o prietenă pe care mi-a spus-o despre acest mare jucător de vrăji numit Dr. AJAYI, care a ajutat-o ​​pe verișoara ei în căsătoria ei. eu să fac anumite lucruri acasă, i-am urmat toate instrucțiunile și spre marea mea surpriză soțul meu a venit acasă în a treia zi, spunând că nu știe ce i-a venit că îi pare rău pentru ceea ce mi-a pus pe mine și pe copii , acum trăim din nou ca o familie. Dacă aveți nevoie de ajutor la domiciliul conjugal E-mail: drajayi1990@gmail.com sau numărul Whatsapp / Viber: +2347084887094 Voi ne întoarcem pentru a-mi mulțumi, asta este o promisiune

    RăspundețiȘtergere
  3. Călătoria mea de restaurare a căsătoriei a început acum 6 zile, când soția mea de 20 de ani m-a schimbat într-un bărbat cu 10 ani mai tânăr. Am 54 de ani și ea 50. Am trecut prin deșert și în timpul călătoriei mele l-am găsit pe doctorul Ajayi. Dumnezeu l-a folosit pentru a-mi vindeca inima frântă și mi-a luat durerile cu vraja sa de Iubire Puternică. a fost una dificilă pentru mine, încercând să o readuc acasă fără succes și a devenit o agonie pentru copiii mei și îl contactez pentru ajutor. îl puteți contacta pe Dr. Ajayi pe e-mail: drajayi1990@gmail.com sau numărul său WhatsApp / viber: +2347084887094.
    Este un om în care poți avea încredere în grijile tale și nu te va dezamăgi

    RăspundețiȘtergere